Officielt

De officelle dokumenter for Sct. Norberts skole.

 

Skolens forældrekreds har valgt en certificeret tilsynsførende til at føre tilsyn med skolen.

Forældrekredsen har valgt pædagogisk-administrativ konsulent Knud Nørregaard, som tilsynsførende fra 1. august 2025.

Den tilsynsførende giver en gang om året sin erklæring til forældrekredsen og skolens bestyrelse, hvilket sker på det årlige forældrekredsmøde i januar kvartal. Den tilsynsførende vælges for to år ad gangen.

 

Download skolen tilsynserklæring 24/25 v. Knud Nørregaard

Fagformål

Skolens elever går til folkeskolens prøver i 8-klasser, 9.-klasse og folkeskolens prøver i 10.-klasse. Vi følger Undervisningsministeriet Fælles Mål for folkeskolen – både for de timetildelte fag og de timeløse fag som fx SSF-undervisningen.

Prøver i følgende fag

Karaktergennemsnit

Link til uddannelsesstatistik

Nationale tests:

Sct. Norberts Skoles elever tilbydes de obligatoriske og frivillige nationale test.

Link til Undervisningsministeriets side om de nationale test.

 

 

 

 

 

Institutionsbestyrelsen består af:

Stephan Michael Hoyos (formand), udpeget af Ansgarstiftelsen pr. 1. april 2024

Pia Rytter, valgt af forældrekredsen jf. vedtægternes § 3 pr. 1. april 2025

Mikael Denhardt Nielsen, valgt af forældrekredsen jf. vedtægternes § 3 pr. 1. april 2024

Magdalena Szelag-Dall, udpeget af Sct. Norberts Menighedsråd pr. 1. april 2024

Flemming Meng(Næst formand), udpeget af Sct. Norberts Menighedsråd pr. 1. april 2023

Forældrekredsen har valgt pæd./adm. konsulent Knud Nørregaard til certificeret, ekstern tilsynsførende ved Sct. Norberts Skole pr. 1. august 2025 til 31. Juli 2027.

 

På Danmarks Private skolers årsmøde den 24. oktober 2020 vedtog medlemsskolerne et kodeks
for samfundsansvar. De 7 samfundsløfter. Med kodekset forpligter skolerne sig på at have eller
iværksætte indsatser inden for syv kernetemaer, der gavner samfundet.
De 7 samfundsløfter lægger op til, at skolerne skal arbejde med tematikker, der gavner
samfundet som helhed – lokalt og globalt. For det er vigtigt at se skolernes samfundsansvar i et
bredt perspektiv; det skal både rettes mod individet, fællesskabet i skolen og det
omkringliggende samfund.

……………………………

Se det fulde dokument